Thursday, July 29, 2010

guru dan politik, ok ke tak ok

walaupun dibenarkan berpolitik, tapi aku harap guru-guru tak gila berpolitik. risau weh, aku ada tiga anak, buatnya ketiga-tiga orang tu terpengaruh dengan aliran politik guru-guru yang mengajar. hancuss…

aku harap guru-guru yang nak aktif politik jangan berpolitik pulak dengan anak murid. takut bebudak tak terbawak nanti. belajar pun dah susah bangat.

eh! tapi satu saja yang aku tak paham, aku pernah dengar yang guru-guru ni mengeluh beban tugas terlalu banyak sampai hari sabtu ahad pun kena datang sekolah. cadangan berpolitik ini aku tak pasti dah betul-betul diluluskan atau tidak masa aku menulis ini. tapi relevan ke cadangan itu dengan beban tugas yang dikatakan terlalu berat?

aku kesah sebab aku ada anak yang pergi sekolah nak menimba ilmu, bukan nak dengar guru berpolitik. kalau dah aktif politik baik tak payah jadi guru.

ini versi pandangan semata-mata ye.

p/s: teringin nak dengar komen guru-guru dan sesape yg ada anak, adik, sedara mare yg bersekolah..

7 comments:

Prince Halilintar said...

ntah..jangan anak dipolitikkan sdah lar..selamat saya xde anak lagi..hehe

ms shadow said...

PH, a'ah sekarang ni memang semua nak dipolitikkan..yang betul tak nampak betul..yang salah tak nampak salah..ermmm

prince halilintar bakal ada anak satu hari nanti..masa tu baru terpikir kut..hehehe 10 org ker?

apple hijau said...

Guru dibenar berpolitik...all this is NONSENSE!
anak murid pun tonggang langgang ada hati guru nak berpolitik. Kalau mcm tu dulu tak payahlah menghabiskan duit pergi belajar ke maktab atau IPT, baik gi belajar berpolitik ajer ngan ahli2 politik tu. huhu!
p/s:marah bunyi nya cik apple hijau ni yek...heheheh...sori terover plak.

sariah said...

Nasib baik En Iping tak jadi sorang guru bersiswazah, kalau tidak punah anak murid hee.. sapa anak murid en iping ...kala bukan Wannn...haha

ms shadow said...

cik apple hijau: hehehe..dah bole buat satu entri komen tuh, semangat..ekekekekek

kak sar: baguih berguru ngan en. iping tuh..tengok Wan, kanan tertinggi..bukan senang ilmu yg di ajar takdo kek sekolah lain beno ilmu eih..hahaha

Prince Halilintar said...

ms shadow: 10 org mane cukup..hahaha

apple hijau: xpe hari ni kan apple hijau hepi sgt...

kak sar: itu bukan ank murid itu ank emas..haha

ms shadow said...

hehe..10 tak cukup ye yimz..
buat lah ikut kata hati yimz..ekekekekek

p/s : wan anak murid merangkap anak emas habib jewels..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...