Wednesday, July 21, 2010

eh! hari ini gaji ke..

money, money, money...aku kayo

hari ini hari gaji, cepat pulak gaji bulan ini. lain macam pulak bulan ini. memasing kengkawan berwajah ceria. dalam pada ceria tu aku tau macam-macam nak pikir untuk bajet mencabar bulan depan . al-maklumlah nak menyambut ramadan, lepas tu raya pulak. ish banyak nak guna duit ni…betul ke? atau aku saja yang rasa macam itu…pandai-pandai saja kan. entah-entah orang lain tak kisah pun.


ada jugak yang tak habis lagi gaji bulan lepas. macammana boleh tak habis. aku tabik lah pada mereka..banyak betul duit diaorang. ish..ish bila lah duit aku nak meleleh macam tu..tapi takpe duit habis kerana komitmen hidup..hehehe bukan beli yang bukan-bukan tau. biar duit ikut kata kita, jangan kita ikut kata nafsu. saja nak beri perumpamaan.

apa-apapun semoga kita semua sama-sama dapat berbelanja berkhemah untuk bulan-bulan yang mencabar keimanan kita.

p/s: minyak dan gulapun dah naik bersensen, ayam pun naik , any idea macam mana cara nak berjimat..huhu (aku nak beli baju dan kasut raya baru)

8 comments:

apple hijau said...

sapa yg gaji bulan lepas pun tak abis lagi tu?? boleh pinjam??kuang kuang kuang....

p/s: sy pun nak beli baju n kasut raya gak...duit duit di mana kau duit(m.nasir)jom kita nyanyi sama2

ms shadow said...

ramai cik apple hijau..tapi tak termasuk sayalah..haha

duit,duit dimana kau duit..jom nyanyi ramai-ramai

sariah said...

Wadus kalian ngak tau sapa orgnya ye...mau tau ngak....orgnya jeng-jeng-jeng...org kg gue...namanya Datin Rosmah...haha...

ms shadow said...

kah..kah..kah..
kak sar itu tokeh besar kak tak boleh nak ikut

apple hijau said...

Rosmah oh Rosmah...

Prince Halilintar said...

ape lagi shoping untuk raya la..hehe (buntu memikirkan sape ROSMAH itu???)

Ms Pearl said...

DARLING

GAJI I DAH HABIS! - HAHAHAHAHAHHA

ms shadow said...

ms pearl ni mesti pegi shopping raya...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...