Saturday, May 22, 2010

soalan-soalan yang biasa ditanya


anak-anak dah besar macam gini umur berapa sekarang. nak cakap ke tak.
biasanya soalan yang macam ni aku akan analisis si penanya tu dulu.
apa tujuan dia tanya, apa sebab dia tanya (dalam kepala je la) . mungkin dia nak bandingkan umur dia dengan aku. mungkin sebab dia nak bandingkan badan dia dengan aku ke? atau mungkin dia nak bandingkan anak-anak dia dengan aku ke.
ish... macam-macam. mungkin soalan itu sekadar untuk bermesra. atau memang betul-betul nak tau. kesian.

tapikan dengan rendah hati, aku selalu mengingatkan yang bertanya dan diri sendiri. ramai lagi yang seusia macam aku tapi nampak kecik. bukanlah pelik sangat. yang penting jaga kesihatan agar cergas sentiasa.

haha..ni ada satu soalan yang buat aku terkejut. 'Kak Shida tak nampak macam mak'.
pantas aku tanya balik, apa maksud nya. risau pulak aku bila orang label aku macam tu. mak yang macam mana yang dimaksudkannya. aku ni punyalah sayang kat anak-anak. sporting pulak. soalan itu menyatakan macam aku seorang pendera. ngeri.ganas sangat ke aku. owh..rupanya baru aku tahu. kak shida dengan anak-anak nampak macam adik-adik dan kawan-kawan. memang le, itu kalau anak-anak elok aku pun elok la. boleh lah jadi kawan-kawan. tapi cuba kalau diaorang buat hal, hanya anak-anak aku je yang tau aku cam mana.hehe..

p/s: Cikgu Sita (guru disiplin) yg berwajah serius di sekolah, tetiba terjumpa semasa kelas taek wondo anak, tersenyum manis menyapa dan bertanyakan umur ku berapa?
kenapa????

2 comments:

apple hijau said...

suka suka suka...
suka apa?
suka entry k.shida ni.

Ms Shadow said...

cik apple hijau..suka ye..mesti pernah mengalami

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...