Saturday, May 14, 2011

kerna yang simpati kurang memahami

kita boleh jadi diri sendiri, tetapi adakala terpaksa pula berhipokrasi..
tapi bila kita penat berhipokrasi..kita akan jadi diri sendiri
masa itulah kita akan kehilangan orang-orang disekeliling
orang yang mengharapkan kita menjadi orang lain
yang mengharapkan semua indah-indah dan semua elok-elok
tapi sampai bila, tak dinamakan kehidupan jika semuanya indah.

"dalam tawa ada tangis, dalam senda ada sendu, dalam suka ada duka.. rawatlah hati dan perasaanmu sendiri.. kerna yang simpati kurang memahami, yang memahami tidak mempeduli"..kata sahabatku, t.kasih.

kekadang selalu berkata-kata dengan diri sendiri..
hanya hati dan perasaan sendiri yang lebih mengetahui apa di dalam hati
hanya kita yang kenal diri sendiri..orang lain boleh bersimpati tetapi tidak memahami..
bagi yang memahami tidak pula mempeduli..memang ada betulnye.
tabahkanlah hati ku untuk terus menjalani liku-liku hidup ini...pandanglah kebaikan demi kebaikan..

p/s: teringat kat sahabat lama yang berada di sabah, rindu kenangan bersama rakan2 sekolah rendah x-sklk.. rindu gak pada kampung halaman..teramat..apakan daya.

10 comments:

Cikgu Tie said...

"dalam tawa ada tangis, dalam senda ada sendu, dalam suka ada duka.. Suka sangat ayat nie...
rawatlah hati dan perasaanmu sendiri.. kerna yang simpati kurang memahami, yang memahami tidak mempeduli"

Jom baca sajak: Guru oh guru

shida mj said...

cikgu tie : memang realitinya begitu..
selamat hari guru..

Prince Halilintar said...

prince hanye mampu menganggukkan kepala membace entri ni..sbb prince tahu prince sedang alaminya..time kasih kene ingatkan prince dgn kate2 ni..nice entri =)

Scya Lollita said...

dan kdg2 , yg memahami buat2 tak memahami ,
dibiarkan tinggal tanpa pedoman .
sdg mnusia yg lupa dri ,
tak ingat utk berpesan (:

shida mj said...

prince: hehe..kebetulan je prince. prince memang tabah & steady je kan

scya lollita: kekadang begitulah

a.samad jaafar said...

jika saya cuba menjadi org lain..maka, saya akan berkata pada diri bahawa "kamu layak untuk aku benci wahai diri.." saya telah dan akan tetap menjadi diri sendiri.. isteri saya cukup kenal akan suaminya ini..

n3 yg cukup mengesankan !

nukilanaffiza... said...

kata2 yang indah kengkadang mampu menyentuh jiwa kita...dan apabila jiwa ini tersentuh dan ketika itulah peristiwa itu takkan dapat dilupakan selamanya....

shida mj said...

en.samad: t.kasih berkongsi rasa di sini..

fenn: taman negara tu tentu menyentuh jiwakan sebab itu fenn selalu ke situ.

Fadzli Amir said...

Bak kata org tua2 ( org tua2 kata la, saya muda lagi...hehehe) Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul....

shida mj said...

fadzli : errr..saya pun muda lagi...jiwa muda..hehe..

tidak ada yg berat nya saja je..suka pulak nak menulis gaya gitu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...